Grudzień 2022
PON. WT. ŚR. CZW. PT. SOB. NDZ.
280
290
300
10
20
30
40
50
60
70
80
90
100
110
120
130
140
150
160
170
180
190
200
210
220
230
240
250
260
270
280
290
300
310
10
20
30
40
50
60
70
80
obrazek profesjonalej kamery transmisyjnej
Współpraca Oglądaj Główna Kalendarz Zaloguj
Grudzień 2022
PON. WT. ŚR. CZW. PT. SOB. NDZ.
280
290
300
10
20
30
40
50
60
70
80
90
100
110
120
130
140
150
160
170
180
190
200
210
220
230
240
250
260
270
280
290
300
310
10
20
30
40
50
60
70
80
Moje konto Sprzedaż biletów Wyloguj
example

W dniach od 24 do 28 sierpnia 2022 roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w największych w Europie targach gier cyfrowych - Gamescom 2022, który ma miejsce co roku od 10 lat! Targi te odbywają się w Koelnmesse w Kolonii w Niemczech, corocznie odwiedza je ponad 350 tys. osób, a swoje gry prezentuje ponad 1000 wystawców z całego świata. W tym roku halę odwiedziło 265 tysięcy osób, za swoje produkty prezentowało 1100 wystawców z 56 krajów.

Transmisję online z tegorocznego Gamescom śledziły okazałe ilości graczy, odtwarzając materiały ponad 130 mln razy w serwisach Twitch i YouTube.

Tegoroczna edycja targów odbyła się stacjonarnie – po raz pierwszy od czasu nasilenia pandemii COVID, kiedy targi organizowano jedynie online.

Gamescom odwiedza wielu różnych przedstawicieli branży gier. Są wśród nich setki producentów gier niezależnych, developerów oraz wydawców. W tegorocznym wydarzeniu brali udział wystawcy, między innymi związani z 2K Games, 505 Games, SEGA, Bandai Namco, Ubisoft, THQ Nordic, Warner Bros. Games i Xbox.

Pierwszy dzień targów był zarezerwowany dla mediów i osób związanych z branżą. Festiwal zainaugurował Gamescom Opening Night Live 2022 o godzinie 20:00, na którym pojawiły się zapowiedzi nowych gier. Ceremonię otwarcia prowadził Geoff Keighley.

Jest on doświadczonym dziennikarzem gamingowym i prezenterem telewizyjnym, który najbardziej zasłynął z pracy w GameTrailersTV, ale od niedawna działa także jako producent wykonawczy i gospodarz The Game Awards oraz Summer Game Fest. Na dwugodzinnej konferencji przeważały przede wszystkim gry średniobudżetowe oraz mniejsze tytuły tworzone przez kilku lub kilkunastoosobowe zespoły. Graczom nieco zabrakło produkcji wysokobudżetowych od dużych wydawców (pomijając Microsoft i Ubisoft). To wydarzenie było dobrą okazją dla tego typu producentów gier na zapowiedź nowego tytułu przed ogromną widownią i tym samym zrobienie sobie korzystnej reklamy.

Mogliśmy być świadkami premier takich gier jak m.in.: ,,Hogwarts Legacy, spełnienie marzeń każdego fana serii książek o Harrym Potterze; dodatek do ,,Dying Light 2 z arenami do walk; ,,Sonic Frontiers”, czyli gra z wielkim światem do eksploracji pod postacią sentymentalnego, niebieskiego jeża; ,,Outlast Trials” - brutalna i krwawa gra horror dla graczy o mocnych nerwach oraz ,,Dead Island 2 dla fanów survivalu wśród zombie, a także ,,Dune Awakening” i ,,Goat Simulator 3. Wśród innych, polskich tytułów prezentowanych na Gamescomie można wymienić ,,Layers of Fears” od Bloobera, ,,Phantom Hellcat” od All in! Games, ,,Fear Effect Reinvented” od Forever Entertainment czy ,,Moonshine” od Klabatera. Wyróżnienie otrzymała gra ,,The Last Case of Benedict Fox” od firmy Plot Twist, która została okrzyknięta najbardziej wyczekiwaną grą na konsole Xbox. Udział w Gamescom, jako organizatorów Blu Game Show był dla nas bezcennym doświadczeniem.