Odkryj wspaniałe możliwości naszej wielofunkcyjnej platformy! Dołącz do nas

obrazek profesjonalej kamery transmisyjnej
Oglądaj Vod Główna Filmy Zaloguj
Kwiecień 2024
PON. WT. ŚR. CZW. PT. SOB. NDZ.
10
20
30
40
50
60
70
80
90
100
110
120
130
140
150
160
170
180
190
200
210
220
230
240
250
260
270
280
290
300
10
20
30
40
50
60
70
80
90
100
110
120
Stwórz transmisje Dodaj film Dodaj kanał Dodaj wydarzenie
Mój koszyk Ustawienia Wyloguj
example

W zeszłą niedzielę tj. 24.07 odbyła się gala śródfinałowa Cyberiady pod patronatem Blu Game Show. Cyberiada to ogólnopolskie mistrzostwa w projektowaniu gier komputerowych dla studentów, w których to zespoły aspirujących game devów z całej Polski tworzą swoje autorskie gry.

Uczestnicy pracowali nad własnymi projektami przez okres 9 miesięcy. W przeciągu tego czasu wykonywali comiesięczne zadania, wzięli udział w trzech wyprawach i przede wszystkim poświęcali mnóstwo czasu na doskonalenie swoich gier.

Podczas śródfinałowej gali Cyberiady zostały zaprezentowane gry stworzone przez drużyny studentów z całej Polski. Spośród nich Jury wyłoniło 10 zespołów, które zawalczą o zwycięstwo w wielkim finale, który odbędzie się już w pierwszy weekend września, a nagrodą główną wielkiego finału będą warsztaty w studiu Ten Square Games, w których to udział wezmą trzy najlepsze drużyny.

Na samym początku mistrzostw studenci, a także nauczyciele akademiccy zgłaszali się jako drużyny. Wiele drużyn zapisało się już jako pełnoprawne zespoły, jednak niektóre drużyny poznały się w internecie i tam stworzyły swój zespół. Pierwszym wyzwaniem dla zespołów był 24 godzinny “Game Jam”, czyli zebranie mające na celu zaplanowanie, zaprojektowanie i stworzenie gry w jak najkrótszym czasie. Zebranie to odbyło się w 5 miastach - bazach: Lublin (baza Czarta), bydgoszcz (baza Łuczniczki), Białystok (baza Żubra), Wrocław ( baza Krasnali) i Kraków (baza Smoka).

Dwadzieścia trzy zespoły zakwalifikowały się do udziału w zasadniczej części projektu gdzie pracowały nad koncepcjami swoich gier podzieleni na trzy ścieżki edukacyjne, którymi były: game design, game development i experience design. Głównym zadaniem było zaprojektowanie przez uczestników prototypu gry video.

Podczas gali zespoły miały za zadanie najpierw zaprezentować swój zespół, swoją grę, oraz trailer jaki przygotowali. Te właśnie rzeczy oceniało jury składające się z Youtubera Kuby Karasia, Mateusza Fiduta, który prowadzi zajęcia z dziennikarstwa growego na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, oraz Pawła Tybiaka z audycji “Gramy na maxa”.

Podczas tej edycji jury zapoznało się z pracami 16 zespołów konstruktorskich. Prace te możecie poznać bliżej, na blogu cyberiady, oraz ich profilu na Facebooku.

Czekały na nas gry takich gatunków jak walking symulator z elementami RPG, shooter, gra eksploracyjno-logiczna z elementami RPG, czy gra fabularna.

W niektóre z tych gier możemy zagrać poprzez stronę itch.io, do której link z odpowiednim odnośnikiem możemy znaleźć w postach dotyczących danej gry, na profilu Facebookówym Cyberiady, lub ich blogu na stronie.

Miejsce pierwsze w specyfikacji open otrzymał zespół “Cookie Cutter Games” z bazy Żubra, który otrzymał aż 249 punktów. Ich gra o nazwie “Projekt X” jest grą spod gatunku gier fabularnych, w której to wcielamy się w postać z amnezją i wraz z nią poznajemy świat gry dokonując przy tym wyborów między postępem, a moralnością decydując o losie swojego bohatera.

Miejsce drugie otrzymał zespół “10K Studio” z bazy Smoka, który otrzymał od Jury 248 punktów. Tylko o jeden mniej od zwycięzców. Ich gra “Recycle” jest grą typu walking simulator z gatunku RPG, w której to wcielamy się w naukowca badającego planety. Za zadanie mamy zlokalizowanie i rozwiązanie problemu jednej z Oaz znajdującej się na planecie.

Ostatnie miejsce na podium otrzymał zespół “ARTIN” z bazy Smoka, z dorobkiem punktowym rzędu 229. Ich gra o tytule “Memoria” to walking simulator opowiadający o wspomnieniach, rodzinie i starości. Wcielimy się w niej w Edmunda, osobę z Alzheimerem, która powoli zaczyna podważać otaczającą go rzeczywistość i zaczyna tracić zaufanie do swoich bliskich jak i nawet samego siebie.

 

Na czwartym miejscu znaleźli się “Unicor Dreams” z bazy Smoka z 216 punktami. Ich gra “Core of the R” jest grą akcji z elementami RPG, w której to gracz budzi się otoczony sprzętem laboratoryjnym i musi uciekać z twierdzy, w której się znajduje. Co ze względu na pułapki i plugastwa stworzone przez profesora nie będzie należało do najłatwiejszych.

 

Najlepszą piątkę zamknął zespół “Team Up” z bazy Smoka z 207 punktami. Ich gra “Paw Deck” to gra łącząca gatunek gry eksploracyjno-logicznej z gatunkiem RGP z widokiem trzecioosobowym. Głównymi bohaterami tej produkcji są pieski, które wyruszają na przygodę pełną wrażeń i wyzwań w celu odnalezienia swoich przyjaciół. Zadaniem gracza jest eksploracja planet i walka w karty z przeciwnikami.

Wśród pozostałych dziesięciu zespołów, które awansowały do finału znalazły się zespoły: “Cyber Wojownicy”, “Foreign Lives”, “Holy Moly”, “Ninja Dwarfs” i “tooManyDogs”.

Podana dziesiątka zespołów zmierzy się ze sobą już w pierwszy weekend września w wielkim finale. Tylko trzy pierwsze zespoły wygrają możliwość odbycia warsztatów w Wrocławskim Studiu “Ten square games”.